سرمايه هاي مالي وانساني كه هر كدام نقش قابل توجهي در رسيدن به توسعه دارند وليكن ضمن اشاره به نمونه هاي فراواني ازكشورها كه با وجود داشتن منابع طبيعي فراوان و يا خيل عظيمي از متخصصين متاسفانه عقب افتاده هستند.
مراد از «حكمت نبوي» در اينجا نظام فكري و فلسفي اي است كه معتقد است پيامبر و فيلسوف نور معرفتشان را از مشكات و منبع واحد مي گيرند و معرفت يقيني فقط از آن منبع افاضه مي شود. بنابراين، در اين نوشتار كيفيت دستيابي به اين معرفت از جانب پيامبر و فيلسوف مورد بحث قرار مي گيرد.
بايد به خاطر داشته باشيم كه هدف اساسي از زندگي مشترك خانوادگي برخوردار شدن زن و مرد از صفا و صميميت است . به همين مناسبت زن و مرد بايد انگيزه ازدواج را بر محور امور معنوي قرار دهند .
همجنسگرايي يكي از گرايشهاي جنسي است كه مشخصه آن تمايل زيبايي شناختي، عشق رومانتيك، و تمايل جنسي منحصرآ نسبت به جنس همگون با خود فرد ميباشد. به فردي كه به جنس ديگر گرايش داشته باشد دگرجنسگرا و به افرادي كه هم به جنس ديگر و هم به همجنس خود تمايل دارند دوجنسگرا ميگويند.
از آنجايي كه دستاوردهاي پژوهش در هر علم (يا الگوي معرفتي) با روش پژوهش در همان علم داراي نسبت مستقيم است لذا نمي توان انتظار داشت از روش پژوهش علمي محصولي جز نظريه علمي استخراج شود. به اين ترتيب در صورتي كه پژوهشگران طراحي(ديزاين) بخواهند نظريه اي طراحانه و اسلامي-ايراني از پژوهش خود استخراج نمايند
وقتي كلمه استثنايي به گوش مي رسد هر كسي به اندازه توان ذهني و معلومات خويش از آن برداشتي دارد. انسانهاي اهل علم و بصيرت با اين كلام برخوردي منطقي و عاقلانه دارند. اما افرادي هم هستند كه متاسفانه برخوردي غيرمنطقي و غيرانساني با اين كلام دارند.
لازمه نيل به فهم صحيح معاني و مقاصد روايات، علاوه بر ضوابط كلي فهم كلام بشري، بكارگيري قوانين و ضوابط مشخصي است كه از آن به «روش مندي فهم روايات» تعبير مي شود. اصل روش مندي فهم روايات در تقابل با نظريه كساني است كه معتقدند، نبايد فهم متن را فرايند دستيابي به مراد متن ازطريق فهم روشمند دانست.
فقر و بدبختي به علت تفاوت طبقاتي جامعه بروز ميكند كه بعد از دوران اوليه انسانهاي بدوي كه در جريان مليونها سال پيش زندگي مي كردند به بار آمده است .
يكي از مشكلاتي كه در كشور ما وجود دارد نگراني جوانان براي به دست آوردن شغل،تشكيل زندگي و تامين مسكن است.چرا جوانان ما با آن كه در كشوري زندگي مي كنند كه داراي بالاترين منابع ارزشمند است ،تا اين حد دچار دغدغه و نگراني هستند؟
در اين تحقيق عناصر تأثيرگذار بر نگرش دانش آموزان نسبت به مفاسد اجتماعي از جمله: سطح سواد والدين، بضاعت مالي خانواده ها، چگونگي گذراندن اوقات فراغت، استفاده از ويدئو، ماهواره و . . . منابع محدود كننده ي مظاهر فرهنگ بيگانه و .
يكي از جنبه هاي هيجان شادي است كه با واژه هاي چون سرور، نشاط، وجد ، سرخوشي ، مسرت، خوشي و خوشحالي هم معنا است.ازآن جا كه بعد برجسته هيجان مربوط به روان انسان به دست دادن تعريف دقيق تر آن نيز درحوزه دانش روان شناسي چندان مورد توجه قرار نگرفته است .
از ديد آزادي درماني هر چه جستجوگري درمانجو، با خواست و آگاهي او همراه باشد، تلاش او را براي رسيدن به سلامت نشان ميدهد و نشان دهنده اين است كه او در اين راه آزادانه عمل ميكند.